معمولا افرادی که زیاد از اینترنت و انواع شبکه های اجتماعی استفاده می کنند، علاقه دارند که تصاویر خود و یا آثاری که از طریق عکاسی خلق می کنند را با اضافه کردن جزئیاتی مانند انواع فیلتر ها منتشر کنند.

تبدیل عکس به کاریکاتور یکی از روش های ادیت تصاویر و اعمال فیلتر می باشد که امروزه برای مخاطبان زیادی مورد توجه قرار گرفته است. ما در این مقاله به معرفی چند برنامه برای تبدیل عکس به کاریکتور پرداخته ایم که امیدواریم برای شما مفید باشند.

برنامه کاریکاتور ساز چهره

کاریکاتور چهره یک نوع طراحی و ترسیم یک شخصیت می‌باشد که با نگاهی شوخی‌آمیز و خلاقانه به وی تبدیل می‌شود. در این نوع طراحی، ویژگی‌های شخصیت تبدیل به خصوصیاتی شوخی و کاریکاتوری می‌شود که از طرفداران زیادی در سراسر جهان برخوردار است. کاریکاتور چهره برای بسیاری از افراد به‌عنوان یک هدیه یا یک سوغاتی جالب و خاص شناخته‌شده است.

ساختن کاریکاتور با استفاده از برنامه های زیادی امکان پذیر است. طراحان گرافیک و عکاسان معمولا از برنامه های Adobe Illustrator و Photoshop برای تبدیل عکس به کاریکاتور استفاده می کنند.

بهترین برنامه تبدیل عکس به کارتون

برنامه های مختلفی برای کارتونی کردن عکس ها در گوشی موبایل وجود دارند. اما قبل از اینکه شروع کنید به این نکته مهم توجه داشته باشید که کارتونی کردن عکس کار خیلی ساده ایست. اولین کاری که باید انجام بدهید این است که تصویر واضحی از چهره تان داشته باشید. و برای اعمال هرچه بهتر نتایج، جزئیات اضافی و ناخواسته را از عکس حذف کنید.

اکثر کاربران با نحوه تبدیل عکس به کاریکاتور در فتوشاپ آشنا هستند. اما برای انجام راحت سریع این کار در گوشی موبایل باید از برنامه هایی که برای ادیت تصاویر ساخته شده اند کمک بگیرید. برای دانلود این برنامه گزینه های زیادی وجود دارند که هریک از آن ها قابلیت و ویژگی های خاصی دارند.

ما در این مطلب چند برنامه به شما معرفی می کنیم که امکان تبدیل عکس به مینیمال خطی، سیاه قلم، مدرن و … که از نظر قابلیت‌ها و امکانات از سایر برنامه‌ها بهتر هستند و می‌توانند ساعت‌ها شما را با عکس‌هایی که برایتان می‌سازند سرگرم کنند.

بیشتر بخوانید:

ترکیب رنگ ها و اصول رنگ شناسی

تبدیل لوگو به وکتور در فتوشاپ

برنامه کاریکاتور ساز چهره

اپلیکیشن MomentCam:

MomentCam یک برنامه خوب برای کارتونی کردن عکس ها می باشد. با استفاده از این برنامه پرکاربرد می توانید عکس های گالری خودتان را با استفاده از شکلک ها و استیکر های بامزه کارتونی کنید. پس زمینه های مختلفی که در این برنامه موجود است به شما اجازه می دهد با توجه به مناسبت ها و موقعیت های مختلف بک گراند عکستان را تغییر بدهید.

برای شروع کار و استفاده از این برنامه، ابتدا یک تصویر واضح از چهره خود یا سوژه مورد نظرتان تهیه کنید و آن را داخل گالری کوشی خود ذخیره کنید. بعد جنسیت و گروه سنی خودتان را انتخاب می کنید و این برنامه به طور خودکار پرتره کارتونی شما را می سازد. شما می توانید مواردی مثل مو، ریش و غیره را هم به دلخواهتان تغییر دهید.

برنامه کاریکاتور ساز چهره
برنامه کاریکاتور ساز چهره

اپلیکیشن Pencil Sketch Filters for Pics:

یکی از بهترین برنامه های تبدیل عکس به نقاشی سیاه قلم برنامه Pencil Sketch Filters for Pics است. این برنامه به شما کمک می‌کند طرح‌های بسیار جذاب و ترسیم جلوه‌های هنری مداد با فیلترهای شگفت انگیز طراحی را به تصویر خود اضافه کنید.

فقط کافی است عکس مورد نظرتان را داخل برنامه باز کنید و فیلتر طرح مداد یا نقاشی سیاه قلم را اعمال کنید. این برنامه دارای بیش از 60 فیلتر برای استفاده است. از ویژگی های خوب این برنامه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برنامه کاریکاتور ساز چهره
برنامه کاریکاتور ساز چهره

اپلیکیشن Cartoon Yourself:

برنامه Cartoon Yourself یک برنامه ویرایش عکس شگفت انگیز برای گوشی های اندروید است. با استفاده از این برنامه می توانید به راحتی عکس های خود را کارتونی کنید. فقط برنامه را باز کنید و عکسی را که می خواهید ویرایش کنید را انتخاب کنید. و یا می توانید با کلیک روی گزینه دوربین، عکس جدیدی بگیرید.

از جمله ویژگی های این برنامه می توان به وارد زیر اشاره کرد:

برنامه کاریکاتور ساز چهره
برنامه کاریکاتور ساز چهره

اپلیکیشن Cartoon Photo Editor:

این برنامه یکی دیگر از ویرایشگرهای معروف عکس است که استفاده از آن بسیار آسان است. فیلترها و افکت های نصب شده زیادی در این برنامه وجود دارند که کار تبدیل عکس به نقاشی را برای شما آسان می کنند.

با استفاده از Cartoon Photo Editor می توانید روی عکس هایتان افکت ها و فیلترهای هنری و نقاشی گونه بگذارید و آن را به کاریکاتور تبدیل کنید. علاوه بر فیلترهای کارتونی، این برنامه به شما امکان اضافه کردن فیلترهای تبدیل عکس به نقاشی، طرح های رنگ روغن، طراحی با مداد و موارد دیگر را هم می دهد.

برنامه کاریکاتور ساز چهره
Cartoon Photo Editor

اپلیکیشن Prisma Photo Editor:

طبق آمار اعلام شده، در حال حاضر، 120 میلیون نفر از Prisma استفاده می‌کنند. این نرم افزار بهترین برنامه تبدیل تصویر به نقاشی دیجیتالی است و عنوان بهترین برنامه سال 2016 را هم از آن خود کرده است. و برای کارتونی کردن تصاویر شما بسیار مناسب است.

این برنامه که جزو نامزدهای بهترین اپلیکیشن تبدیل عکس به کارتون محسوب می‌شود، بیش از 300 فیلتر را برای ادیت عکس در اختیار شما قرار می‌دهد و فیلتر های جدید هم روزانه به این برنامه اضافه می شوند.

برنامه کاریکاتور ساز چهره
Prisma Photo Editor

اپلیکیشن Avatoon:

Avatoon دارای ابزار های قدرتمند ویرایش تصاویر است که شما با استفاده ار آن ها می توانید آواتار شخصی خودتان را طراحی کنید. این یک ایده عالی برای ویرایش تصویر شما با یک آواتار کارتونی رنگارنگ است. 

با استفاده از برنامه آواتون می توانید یک برچسب شخصی یا استکیر از چهره خودتان ایجاد کنید. اگر عاشق ترسیم چهره های کارتونی هستید توضیه می کنیم حتما از این برنامه استفاده کنید.

برنامه کاریکاتور ساز چهره
Avatoon

سایت تبدیل عکس به کاریکاتور

علاوه بر اپلیکیشن ها و برنامه های معرفی شده، وب سایت هایی وجود دارند که برای تبدیل عکس به کاریکاتور آنلاین و رایگان، در زمینه ادیت تصاویر می توان از آن ها استفاده کرد. در ادامه به معرفی چند سایت پرکاربرد برای ادیت عکس می پردازیم.

وبسایت Befunky:

با استفاده از وب سایت Befunky، میتوانید به راحتی تصاویر خود را ادیت و آن ها را به حالت کارتونی تبدیل کنید. برای استفاده از این سایت تبدیل عکس به کاریکاتور آنلاین، ابتدا عکس مورد نظر خود را آپلود کنید. سپس طرح اثر دلخواه خود را از لیست موجود که شامل حالت های اثر مداد (Pencil Effect)، اثر کارتونی رنگی (Colored Cartoon Effect) و.. انتخاب کنید.

سایت تبدیل عکس به کاریکاتور
Befunky

وبسایت Cartoonize:

با استفاده از وب سایت Cartoonize شما با یک کلیک و به راحتی می توانید عکس خود را به صورت رایگان کارتونی کنید. برای استفاده از این سرویس ابتدا به آدرس سایت این برنامه در مرورگر خود بروید و عکس خود را آپلود کنید.

بعد از آپلود از پنل سمت چپ، افکت و طرح مورد علاقه خود را انتخاب کنید. و با کلیک روی هر افکت، عکس خود را به آن شکل تبدیل می کنید.

سایت تبدیل عکس به کاریکاتور
Cartoonize

وبسایت ToonyPhotos:

یکی از بهترین سایت ها برای ویراش عکس، وبسایت ToonyPhotos است که قابلیت  تبدیل عکس به کارتون در کامپیوتر و گوشی را دارد. بهترین تفاوت این برنامه با سایر برنامه ها در این است که، تمام عکس را به صورت خودکار به کاریکاتور تبدیل نمی کند و شما با انتخاب قسمت مورد نظر می توانید آن را به کارتون یا هر فیلتر دیگری تبدیل کنید.

این وب سایت عکس شما را با استفاده از تکنولوژی روتوسکوپ تبدیل به کارتون می کند. در این قسمت شما بخش های مورد نظر را انتخاب کنید تا فیلتر بر روی آن اعمال شود.

سایت تبدیل عکس به کاریکاتور
ToonyPhotos

وبسایت yogile:

وبسایت yogile یکی دیگر از سایت های ویرایش عکس به صورت آنلاین است . در این سایت هم مانند سایر، با آپلود کردن تصاویر و انتخاب فیلتر های موجود، به راحتی عکس های خود را ادیت کنید. همچنین می توانید قابلیت هایی مانند نوشتن متن به عکس را هم اضافه کنید.

سایت تبدیل عکس به کاریکاتور
yogile

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *